Texas Holdem pokera fenomens ir pārņēmis visu valsti. Tiek ziņots, ka visā pasaulē ir vairāk nekā 100 miljoni aktīvu pokera spēlētāju. Pokera popularitāte lielā mērā ir tehnoloģiju un vairāku neseno tendenču blakusprodukts: 1) tiešsaistes spēles, kurās spēlētāji iesaistās un socializējas reāllaikā internetā, un 2) plaša publicitāte, ko rada tādi vērienīgi televīzijas šovi kā World Series of Poker (WSOP) un World Poker Tour (WPT).

Ņemot vērā pokera māniju, mūsdienās norisinās mūsdienu “zelta drudzis”. Analītiķu aplēses ir nedaudz nekonkrētas, bet daži lēš, ka 2005. gadā cilvēki iztērēs līdz pat 4,5 miljardiem ASV dolāru par visdažādākajām ar pokeru saistītām precēm, tostarp:

* tiešsaistes pokera istabas spēlēšana

* pokera turnīri

* tiešsaistes pokera istabu finanšu starpnieki (piemēram, Firepay, NetTeller, Citadel un citi).

* Kazino pokera istabas

* spēļu ierīces jūsu televizoram

* Pokera žetonu komplekti un dīleru pogas (jūs pat varat iegādāties “kolekcionāru” dīleru pogas ar profesionāļu parakstiem – šogad dažas no tām saņēmu kā Ziemassvētku dāvanu!).

* Pokera galdi un pokera galdu izgatavošanas instrukcijas

* Pokera programmatūra (pokera izredžu kalkulatori, pokera spēles, mājas turnīru organizatori, turnīru direktoru komplekti).

* Texas Holdem pokera noteikumi un sākuma kāršu kartes

* Pokera skolas un mācību kursi

* Pokera grāmatas un stratēģijas e-grāmatas

* pokera cepures, krekli un apģērbi

* Vietējie pokera klubi

* Bezmaksas Teksasas Holdem pokera piederumi, ko vien iespējams iedomāties.

Lai gūtu priekšstatu par to, cik daudz cilvēku tagad tiešsaistē spēlē ar reālu naudu, ielūkojieties vietnē PokerPulse.com. PokerPulse seko līdzi labākajām tiešsaistes pokera istabām un uzrāda, cik daudz reālu naudas pokera spēļu notiek jebkurā brīdī. Dažas aplēses, kas balstītas uz šo statistiku, liecina, ka tiešsaistes pokera istabu uzņēmumi ik 24 stundas apgroza vairāk nekā 110 miljonus ASV dolāru, un katru vakaru tajās aktīvi spēlē simtiem tūkstošu tiešsaistes spēlētāju.

Tātad, cik tālu tas var aiziet, ņemot vērā pokera inerci visā pasaulē? Vai tas būs kā CB radio – īss uzplaiksnījums un pēkšņi – puf! Vai tas būs tikai vēl viena modes lieta un atmiņas, kas laiku pa laikam atgādinās par to, kā Smokey and the Bandit? Grūti pateikt, bet, ņemot vērā impulsu, reklāmu un tik daudz jauniešu, tostarp pusaudžu un bērnu, kas spēlē internetā, iespējams, ka pokera lielais sprādziens ir noticis un tā izplatība ir tikai sākusies…

Tāpat kā ar daudzām jaunām, pretrunīgām parādībām, piemēram, pokeru, ir saistīts sociālās morāles aspekts un jautājums: Vai pokera spēlēšana ir azartspēle? Vai tā patiešām ir tikai prasmju spēle? Jautājums par to, vai tiešsaistes pokera istabas ir tikpat azartspēles kā tradicionālās kazino spēles un tiešsaistes bukmeikeru darbība, noteikti ir jautājums, kas veido dažas nozares un rada dažas citas. Pirms mēs meklējam atbildes uz šiem jautājumiem, izpētīsim, ko atsevišķu pušu rīcība varētu likt mums domāt.

Piemēram, tradicionālie kredītkaršu apstrādātāji (MC, VISA, AMEX, PayPal un citi) nolēma pārtraukt izmantot savus kredītkaršu pakalpojumus spēlētāju tiešsaistes pokera kontu finansēšanai. Mūsdienās ir izveidojusies vesela industrija, kas aizpilda milzīgo pieprasījumu pēc līdzekļu pārskaitījumiem starp banku kontiem un tiešsaistes pokera istabu kontiem, katru dienu apstrādājot neskaitāmus miljonus dolāru.

Mēģiniet reklamēt ar pokeru saistītu preci, izmantojot Google AdWords vai Yahoo/MSN ekvivalentu (Overture), un jūs ātri vien atklāsiet, ka tajās ir kategorija “Azartspēļu URL”, kas tiks izmantota. Jebkura tīmekļa vietne, kas varētu būt saistīta ar tiešsaistes pokera istabām, tiek uzskatīta par “azartspēļu” vietni, un tādējādi reklāmas pakalpojumi tiek atteikti. Tātad, kas no tā izriet? Nu, neskaitot to, ka šie uzņēmumi zaudē reklāmas ieņēmumus, tas ir piespiedis pokera nozari sīvi konkurēt par ar pokeru saistītajām meklēšanas “vārdu telpām”. Pamēģiniet kaut ko meklēt, izmantojot tādus atslēgvārdus kā “Texas Holdem poker”, un paskatieties, ko atradīsiet.

Ir pārsteidzoši, cik ļoti aizsērējusi ir kļuvusi meklētājprogrammu vārdu telpa, jo pokera vietņu īpašnieki izmanto visus cilvēkam zināmos meklēšanas optimizācijas (SEO) paņēmienus un trikus, cenšoties iegūt redzamību, iegūt lapas vietu un novirzīt vairāk apmeklētāju plūsmu uz savām vietnēm.

Manuprāt, atbilde uz jautājumu “Vai pokera spēlēšana ir azartspēle?” ir – tas ir atkarīgs. Tas ir atkarīgs no spēlētāja prasmju līmeņa. Ja esat augsti kvalificēts spēlētājs, tad IMHO tā nav azartspēle – tā ir sarežģīta spēle, līdzīga šaham, kurā ne tikai jāuzvar pretinieki, bet arī jāizmanto stratēģija un jāizspēlē izredzes, lai uzvarētu.